מערכת דיוור אלקטרוני - השוואת מחירים ומאפיינים

מערכת דיוור אלקטרוני - השוואת מאפיינים ומחירים.

דיוור אלקטרוני כבר הפך מזמן לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של עסקים בסדרי גודל שונים ומגוונים. בישראל כיום כמעט שלא ניתן למצוא בעל עסק שאינו עושה שימוש כלשהו, ואפילו המזערי ביותר, במשלוח e-mail של ניוזלטרים, פרסומות ומבצעים ללקוחותיו. נוכח עובדה זו, בעלי עסקים מחפשים מערכת דיוור אלקטרוני שתסייע להם להוציא את המקסימום מפעילות הדיוור שלהם, והשאלה המרכזית שעולה בנושא זה היא באיזו מערכת כדאי לבחור.

אפשרויות דיוור אלקטרוני בישראל.
בישראל קיימות כיום מספר מערכות המיועדות בייחוד ליצירה, למשלוח ולמעקב אחר משלוח של דיוור אלקטרוני לרשימות תפוצה רחבות היקף.
חלק מהחברות המרכזיות הינן: V.I.Plus , רב מסר, שלח מסר, Active Trail, Inwise, מסר 10 ו- Pulseem. כל אחת מן המערכות מציעה מגוון יישומים המבטיחים ביצוע יעיל של כל שלבי הדיוור. (למשל: עיצוב ועריכת התוכן, הגדרות נמענים, מניעת חסימות ודיווחי הגעה, נתוני משלוח שונים לצורכי אנליזה ועוד). כדי לבחור מערכת דיוור אלקטרוני המתאימה ביותר עבור העסק הספציפי יש לבדוק אילו יישומים מוצעים בכל מערכת ופשוט להחליט מהי הפונקציונאליות שברצוננו להשיג אל מול התקציב שאנו מעוניינים להשקיע.

חברות שונות, המתמחות בפיתוח מערכות דיוור אלקטרוני, מפתחות יישומים שונים וייחודיים. כפועל יוצא של השונות בן המתחרים, לא תמיד ניתן למצוא את אותם יישומים אצל כל החברות, כך שכדאי להכיר קצת לעומק את מהות המאפיינים וכיצד הם יכולים לשדרג את תהליך הדיוור ואת תוצאותיו.

לפניכם 7 המאפיינים השימושיים והאפקטיביים יותר שמערכות דיוור יכולות להציע, ורשימת החברות שמציעות אותן:

1. תבניות עיצוב מובנות
עיצוב מותאם אישית בתבניות מודולאריות נוחות לשימוש.
עיצוב ניוזלטר בתבניות מובנות הוא גמיש ונוח הרבה יותר מעיצוב בממשק עריכה הסטנדרטי (בדר"כ editor).
מערכת דיוור המציעה תבניות מובנות מפשטת עבור המשתמש את שלבי עריכת הטקסט ועיצוב הדיוור ומאפשרת להפיק ניוזלטר ייחודי ומקצועי מבלי להיעזר במומחים לתכנות ולעיצוב. פשוט בוחרים תבנית, ממקמים את הלוגו, הטקסט והתמונות במקומם בתבנית ומתאימים אישית את העיצוב (באמצעות הוספת והורדת תכנים, גרירת אלמנטים למיקום המועדף, שינוי צבעים וגדלים של  פריטי העיצוב השונים וכו').

מערכת דיוור אלקטרוני המציעה תבניות עיצוב מובנות:
V.I.Plus    רב מסר    שלח מסר     Active Trail    Inwise   
    V                  X                X               V              V


2. קוד QR וקמפיין סלולארי
יצירת קוד QR להפניית הלקוח מקמפיין Offline לקמפיין – Online סלולארי.
קודי QR הינם ברקודים אשר סריקתם באמצעות טלפון חכם (סמרטפון) מובילה את הצופה אל דף סלולארי המכיל נתונים.
בשיווק, משתמשים בקודים כאשר שותלים אות על אלמנטים שונים בפרסומי Off Line (כמו: מודעה בעיתון, תפריט, כרטיס ביקור וכו') כדי להפנות  את הצופים מאלמנטים אלו אל הקמפיין ברשת.

משווקים ומתכנתים רבים מכירים את הפונקציה של יצירת קוד QR בצורתו הבסיסית- יצירת הקוד באתרים "מחוללי קוד", המאפשרים את יצירת הקוד אך לא את יצירת הקמפיין עצמו. מעטות החברות המאפשרות יצירת קמפיין שלם הכולל קוד QR, אך הן קיימות! לכן, בבחירת מערכת דיוור חשוב לבדוק מה כולל ממשק קוד ה- QR.

ישנן חברות שמציעות רק יצירת קוד כמו כל אתר מחולל קוד וישנן שמגדילות לעשות ומספקות ממשק מורחב וידידותי המאפשר בניית קמפיין סלולארי על כל מרכיביו ההכרחיים: דף נחיתה, טופס הרשמה, דף תודה... ואפילו מאפשרים להגדיר במעמד יצירת הקמפיין לאילו מרשימות התפוצה יצטרף לקוח מהמגיע דרך קוד ה- QR.

מערכת דיוור אלקטרוני המציעה ממשק ליצירת קמפיין סלולארי כולל:
V.I.Plus    רב מסר    שלח מסר     Active Trail    Inwise       

     X                  X                V               X              V


3. דפי נחיתה
יצירת דפי נחיתה עצמאיים שהינם חלק בלתי נפרד מהמערכת. ממשקים איכותיים ליצירת דפי נחיתה הם כאלו המציעים תבניות עיצוב מדולריות ומייצרים בסוף התהליך קוד קישור להטמעת הדף בכל מיקום ברשת: בדיוור הישיר, באתר, בבאנר הפרסומי ועוד.

מערכת דיוור אלקטרוני המציעה יצירת דפי נחיתה:
V.I.Plus    רב מסר    שלח מסר     אקטיב טרייל    Inwise       
     X                  X                 V               V              V


4. אפליקציית פייסבוק
האינטגרציה עם פייסבוק מאפשרת צירוף גולשים מדף הפייסבוק של העסק לרשימת התפוצה.
אינטגרציה זו מסייעת לאיסוף לקוחות יעיל, נגיש וידידותי יותר, כאשר הגולש יכול למלא את פרטיו האישיים, בלחיצה על לשונית הצטרפות המותקנת בעמוד העסק שלך בפייסבוק.
ממשקי האינטגרציה מאפשרים עיצוב אישי של דף ההצטרפות, בניית דף תודה שיברך את הלקוח על הצטרפותו ציד עם תום התהליך והוספת הטבה בדף התודה.

מערכת דיוור אלקטרוני המציעה אפליקציה לאינטגרציה עם פייסבוק:
 V.I.Plus    רב מסר    שלח מסר    אקטיב טרייל    Inwise     
     X                   X                  X               X              V

5. מנגנון  RSS to Mail 
ייבוא תוכן ממגוון מיקומי רשת אל תוך דיוור אלקטרוני.
מנגנוני RSS to Mail מאפשרים לשאוב מידע ותוכן (טקסט או תמונה) מאתר התוכן של העסק או ממקורות חיצוניים, תוך שניות.
באמצעות RSS ניתן ליצור ניוזלטר המכיל תוכן ועיצוב הזהים לתכנים שהפצתם באתר העסק, לפי בחירה. ייבוא התוכן נעשה בפעולות אוטומטיות ופשוטות החוסכות את הצורך בעיצוב ועריכה נוספים כדי להתאים לפורמט הניוזלטר.

מערכת דיוור אלקטרוני המציעה מנגנון  to Mail RSS :
V.I.Plus    רב מסר    שלח מסר     Active Trail    Inwise   
     V                  X                 X               X             V


6. התאמה אלסטית לסלולאר
ממשקי התאמה אלסטית מתאימים את גודלו של דיוור אלקטרוני לגודל הצג של טלפונים סלולאריים כדי שנמענים המקבלים את הדיוור לטלפון הנייד יוכלו לראות אותו באופן מיטבי ללא צורך בגלילת המסך מטה.

מערכת דיוור אלקטרוני המציעה התאמה אלסטית לפורמט סלולאר:
V.I.Plus    רב מסר    שלח מסר     Active Trail    Inwise     
     X                  X               X                 X             V

7. תמונות פתוחות
האפשרות למשלוח דיוור אלקטרוני עם תמונות פתוחות מבטיח שהתמונות שצירפת לניוזלטר יפתחו מיד בגוף המייל, עם פתיחתו. היישום למעשה מבטל את המקרים בהם דיוור מעוצב המכיל תמונה לא נפתח על כל מרכיביו ובמקום התמונה המצורפת מוצג לינק המוביל אל הדיוור המעוצב. (מקרים שלעיתים גורמים לאיבוד עניין וקשב).

מערכת דיוור אלקטרוני המציעה אפשרות תמונות פתוחות:
V.I.Plus    רב מסר    שלח מסר    אקטיב טרייל    Inwise         
     X                 X                X                X              V


בנוסף לשיקול הביצוע, המתאפשר תוך שימוש במאפיינים ובתכונות השונות, קיים כמובן שיקול המחיר. כדי לחשב בצורה יעילה את העלות מול התועלת (ה- ROI) של מערכת דיוור אלקטרוני, יש לבדוק ולהבין אילו מאפיינים פתוחים בפני העסק שלך בכל אחת מן המערכות ובאיזה מודל תמחור הן מוצעות. האם פונקציה הכרחית עבור העסק שלך מייקרת את עלות החבילה או שהיא כלולה כשירות בסיסי? מהי הגבלת השימוש החלה על כל אחת מן התכונות? חברות שונות מתמחרות את שירותיהן עפ"י מודלים שונים. חלקן מתמחרות לפי היקף הרשימה (כמות הנמענים) יחד עם מספר המיילים הנשלחים אל כל נמען בחודש, חלקן מציעות בנק מיילים- מחייבות לפי כמות המיילים בלבד ומאפשרות לחלק כמות זו על רשימה נרחבת או מצומצמת יותר של נמענים... וחלקן מציעות מספר מסלולים להתאמה נוחה יותר לצורכי העסק.

כדי להבין את ההבדלים בתמחור של משלוח דיוור אלקטרוני, לקחנו שני מקרים מייצגים וחישבנו את עלות המשלוח בכל אחד מהם, במערכות הדיוור השונות.

לפניכם השוואת מחירים מדגמית שנערכה ע"י  V.I.Plus, המבוססת על נתונים שהוצגו באתרי האינטרנט של החברות.

עלות התחלתית לשימוש במערכות דיוור אלקטרוני:
V.I.Plus    רב מסר    שלח מסר     Active Trail    Inwise       
 49 ש"ח     95 ש"ח      89 ש"ח       55 ש"ח         59 ש"ח               


ט.ל.ח.
האמור הנ"ל מתבסס על בדיקה שבוצעה בחודש יולי 2013. במידה ומצאת אי דיוק נשמח לקבלו ולעדכן את הרישום.