מדוע מציאות מדומה היא הדבר הבא בשיווק?

מדוע מציאות מדומה היא הדבר הבא בשיווק?

מה האסטרטגיה שמשותפת לכל הפרסומות מאז ומעולם? ומכיוון שאיני יכול באמת לשמוע את תשובתכם אז הנה התשובה שלי:

למכור לך את המוצר דרך חוויה רגשית.

אבל מה הבעיה? אנחנו מוקפים במידע ותכנים פרסומיים וכדי לרגש את הלקוח, צריך להמציא את הגלגל מחדש, לספק חוויה חדשה, פלטפורמה חדשה, שהלקוח עוד לא ניסה ומאפשרת לספר את הסיפור מנקודת מבט חדשה לגמרי.

וזאת הסיבה ש- VR,  מציאות מדומה, הוא כיום הטרנד הכי חם בתחום השיווק.

ל-VR, מציאות מדומה, מעולם לא היה תזמון טוב יותר להיכנס אל תחום השיווק והפרסום הודות לפיתוחי הטכנולוגיה החדשה, ולצורך השיווקי שנוצר הקרקע פוריה מתמיד כדי לפרוץ ולהוביל את עולם השיווק הדיגיטלי.

מציאות מדומה היא לא טכנולוגיה חדשה במהותה, אפשר לומר שהיא הקדימה את זמנה. היא הייתה כאן כבר לפני עשרים שנה, ושימשה בעיקר למשחקים. בעיני רבים היא נתפסה עד לא מזמן כהבטחה שלא מומשה, וגם היום יהיו כאלה שירימו גבה ולא ימהרו להיסחף אחריה. מכשירי הסמארטפון, וטכנולוגיות צילום  חדשות שפותחו, הוזילו את עלויות השימוש ותרמו משמעותית לפריחתה המחודשת.

היום ניתן לצלם ב-360 מעלות, לצפות בסרטי תלת מימד (גם ביוטיוב!), ובקרוב גם להקים אתרי אינטרנט בתלת מימד וללא ידע בתכנות.

גוגל הנגישה זאת עוד יותר כשהשיקה משקפיים מקרטון Google Cardboard בעלות של 15$

אחד היתרונות הגדולים של VR  הוא היכולת לשמור את הלקוח לאורך החוויה אך ורק איתך. חבישת הקסדה או המשקפיים מבטיחים מיקוד מלא במסר הפרסומי שלך. האימפקט של חוויה ב-VR  נשאר זמן רב בתודעתו של הלקוח, ומחזק פי כמה את התדמית, יותר מכל קמפיין שיווקי אחר.


קצת מספרים:

  • 78% מהמותגים צופים שעד שנת 2020 יעשו שימוש במציאות מדומה לצורך חווית הלקוח

  • 34% כבר הטמיעו את הטכנולוגיה במידה כזו או אחרת.

  •  48% מהמותגים הטמיעו טכנולוגיות אוטומציה במכירות, שיווק ושירות לקוחות,

  •  40% נוספים מתכוונים לעשות זאת עד שנת 2020.

  • כמעט 70% מקהל הצעירים כבר התנסה במציאות מדומה.

  • בסקר שנערך לאחרונה בישראל שליש מבני הנוער נחשפו ופעילים בחווית ה-VR.

אחד הסימנים שמחזקים את תחזיות המומחים לפופולריות המתפתחת של VR וחדירתה לתחום השיווק הוא המהלך שפייסבוק מובילה כיום, העדפת וידאו כתוכן מוביל, ורכישת Oculus VR.




בהכרזה הרשמית של מארק צוקרברג בפייסבוק על שיתוף הפעולה החדש, סיפר כי המטרה של פייסבוק היא שמשתמשיה יוכלו לחוות יחד עם החברים והיקרים ללבם אירועים שלא יכלו להגיע אליהם, שמתרחשים אפילו במדינה אחרת. אחת הדוגמאות שמארק מעניק כדי לגרות את דמיוננו הוא למידה בכיתה מבלי לצאת מהבית.

https://drive.google.com/file/d/0B1qh1eePa1TUTW1VY1Btb1lyZWc/view סרטון הדגמה מכנס מפתחים בפייסבוק ובו המתנסה קופץ מאתר לאתר בעולם.

המרחב הוירטואלי מאפשר  לדמות מרחבים שלא ניתן להגיע אליהם פיזית כמו גוף האדם או מתחת לאדמה.  בתים שכונות, ערים, ארצות, מרחבים מסוכנים כמו ג'ונגל או מפעל כימי, ולספר את הסיפור מזווית חדשה שעוד לא נראתה קודם.

תחום הנדל"ן והתיירות יהיה הראשון לעמוד בתור כדי לשווק באמצעות VR. שני התחומים יוכלו להמחיש לצרכן הפוטנציאלי את הדירה או את בית המלון מבלי שיצטרך לכרכר רגליו מדירה לדירה או להתרשם רק מתמונות או המלצות תיירים.

גם תחום האומנות הוא כר פורה למציאות מדומה, ובעולם כבר  ניתן לצפות בסרטים תיעודיים באמצעות הטכנולוגיה. לדברי המומחים חוויית הVR  יכולה לעורר אמפתיה אצל המשתמש יותר מכל מדיה אחרת.

האפשרויות כמעט בלתי נגמרות: חופשה ליעד שמעולם לא ביקרת בו, לעמוד על הבמה ביחד עם הזמר האהוב עליך ועוד ועוד...  וככל שהטכנולוגיה תוטמע בתחום השיווק, נזכה לרעיונות חדשים ומרעננים, כאלו שעוד לא חווינו אף פעם. מי שיתחיל עכשיו יקבל הן את זכות הראשונים והן באלמנט ההפתעה.
אחת החלוצות בישראל שהשכילה להשתמש בטכנולוגיית VR  לטובת שיווק היא חברת איסתא, שמיקמה עמדות מציאות מדומה ב45 סניפים,  ואיפשרה ללקוחות לחוות את היעד המבוקש דרך משקפיי  Gear VR של Oculus.
דוגמאות לשימושים מסחריים במציאות מדומה מהעולם

חווית נסיעה ברכב

VOLVO  עשתה שימוש בטכנולוגיית VR  ונתנה נסיעת מבחן לדגם הספורט  XC90 SUV . מעבר לכך שכעת לקוחות יכולים להתנסות בחוויית הנסיעה, הטכנולוגיה מאפשרת לבחור כביש שלא בטוח שהיה ניתן לחוות בנסיעת מבחן שגרתית.

לרכב עם סנטה קלאוס אחד הרעיונות היותר יצירתיים שנעשו היה בחברת מקדולנדס, שהפכה את ארוחת הילדים לחוויה מתמשכת. קופסת הארוחה הפכה בסיומה למשקפי VR  שבאמצעותם ניתן לשחק במשחק סקי בשם Slope Stars.

המותג קוקה קולה אפשר לכל מי שחבש את המשקפיים לרכב עם סנטה במזחלת האיילים שלו ולרחף במהירות מעל בתים מוארים בנורות צבעוניות, מכוסים בשלג.



המחשת מציאות לא פשוטה בסוריה

חווית הצפייה המוחשית קורצת לא רק לארגונים מסחריים אלא גם לארגונים חברתיים שפועלים לתיקון עוולות לא מוסריות כמו הטבח בסוריה.  




פרסונליזציה של מציאות מדומה

ואיך אפשר לדבר על שיווק דיגיטלי בלי הערך המוסף של כל פיתוח בעשור האחרון והוא ה DATA  של הלקוח אחרי השימוש. כיום לאחר כל קמפיין שיצרת ב Smoove , נתוני המערכת יספקו לך מידע שימושי על התנהגות הלקוח שיאפשר לך לשפר את ביצועי הקמפיין ולהיות יותר אישי במסרים הפרסומיים.
וכעת אחרי שהבנו כבר איזה דיוור הוא פותח ואיזה סרטון הוא צפה וכמה זמן בדיוק, VR יוכל להגיד לנו איך הלקוח הרגיש בזמן שצפה במסר ועל מה הוא הסתכל הכי הרבה זמן.

השורה התחתונה

לא משנה רמת הטכנולוגיה שבה תבחרו לשווק, יש משהו שלעולם לא ישתנה והוא הסיפור. אם המדיה תתעלה על הסיפור, אז הפכנו את האמצעי למטרה. נכון שקל להיסחף אחרי האפשרויות החדשות שמציע לנו עולם ה VR,  אבל עלינו להתייחס אליו כמדיה, ולא כמסר עצמו.

אנחנו פה לשירותך.

צוות smoove/

www.smoove.io