חזרה על המסר

אחד הדברים הברורים יותר בעולם העסקים הוא שצריך לחשוף את המותג ואת המסר השיווקי שלו ללקוח. אבל באיזו מידה יש לחשוף את המסר? זו כבר שאלה שהתשובה עליה פחות ברורה. דיוור אלקטרוני הוא אחד מאפיקי הפרסום הגמישים והמשתלמים בהם ניתן לחזור על מסרים בווריאציות שונות.

יש לכם מבצע מטורף! שירות חדש ומעניין במיוחד, כתבתם כתבה שכדאי ללקוחות שלכם לקרוא? האם די בלשלוח הודעת דיוור אלקטרוני המפנה אל המסר או מספר הודעות בעיתויים שונים כדי להדגיש אותו ולהזכיר לגולשים שקונספט כזה קיים ומחכה להם בתיבת המייל?

לפעמים... כן צריך להיות נודניק. בשיווק למשל!
בני אדם נוטים להתפאר ביכולות האנליטיות שלהם ולומר "הבנתי. לא צריך לחזור פעמיים", כשלמעשה המוח האנושי מעכל טוב יותר את המסר רק אם יחזרו עליו שוב. מה גם שאנשים קולטים מהר רק את המסרים שהם מכוונים לקלוט וברוב המקרים, מסרים שיווקיים אינם מתקבלים בברכה לקטגוריה זו.

מחקרים מראים כי רצוי לחשוף אדם למסר לפחות 7-9 פעמים כדי שזה יופנם וישפיע. עניין זה משפיע על דיוור אלקטרוני מכיוון שהאפשרות לשלוח הודעות שונות בעלות אותו המסר קיימת במערכת דיוור אלקטרוני. לנו רק נותר להחליט מתי לנצל אותה ואיך.

עקביות מובילה לזכירות
דיוור אלקטרוני בעל אותו מסר – אם לקוח נתקל במסר שלך במגוון מדיות כמו: עיתונות, כרטיס ביקור והודעת דיוור אלקטרוני. המסר ייחרט בראשו טוב יותר.
דיוור אלקטרוני באותו העיתוי – לקוח שרגיל לקבל ממך מסר בעיתוי מסויים (באופן עקבי) יזכור אותך בהקשר יום ושעה מסויימים, או לפחות יזכור את תדירות משלוח דיוור אלקטרוני (כל יום, שבוע, שעה וכו')
דיוור אלקטרוני באותו מיקום - כשהלקוח נחשף למסר שלך באותו מקום הוא יזכר בו באותו מקום גם כשלא יהיה נוכח. למשל, לקוח עלול לחשוב על הודעת דיוור אלקטרוני ששלחת פעם בזמן שהוא בודק את תיבת המייל אפילו שאין הודעה ממך.

מסר טוב ראוי שיחזרו עליו
אם ניסחתם דיוור אלקטרוני מנצח, אין סיבה שלא תתבססו עליו ותשתמשו שוב במסר שהוא העביר. הרבה פעמים, במטרה לשדרג דווקא- בעלי עסקים ומנהלי שיווק מרעננים את הקריאייטיב מוקדם מדי. במקרים אלו המסר לא מספיק להיטמע וכבר יש לדאוג לקמפיין חדש עם עלויות חדשות. דיוור אלקטרוני אמנם לא מצריך עלויות נוספות משמעותיות אך תחלופה מהירה מדי של המסר יכולה לפגום בזכירתו.

להתנסות במערכת הדיור V.I.Plus וליצירת ניוזלטרים פתחו חשבון חינם.