יותר מכירות בדיוור או בפייסבוק?

כיום, כמעט כל משווק או בעל עסק יעידו על כך שהשיווק באינטרנט הוא חוד החנית של אסטרטגיית השיווק שלהם וכי מדיות מסורתיות כמו פרסום בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות אמנם מושך תשומת לב אך לא תמיד את זו של הלקוח הרלוונטי (היות ולא  ניתן לפלח את הפניות באופן חד) ובמחיר שאינו שווה לכס כיס.
 
אולם, גם את המושג "שיווק באינטרנט" יש לחדד ולפרט, היות ובתוך הקשת הנרחבת של אפיקים לשיווק באינטרנט: מודעות גוגל, רשתות חברתיות, באנרים דיוור אלקטרוני ועוד... קיימים אלו שמככבים יותר בתחום התדמיתי ואלו שרווחיים יותר מבחינת נתוני המכירות.

שיווק דיגיטלי, דיוור אלקטרוני וגלישה סלולארית...
כולנו רואים את המגמה.

בעידן טכנולוגי המתעדכן תדיר, אין חברה שלא מתעדכנת עם צווי הטכנולוגיה. העדכון הבסיסי ביותר הוא דיוור אלקטרוני למועדון לקוחות ונוכחות ברשת. חברה שלא מאמצת את האפיק האינטרנטי נחשבת מיושנת ובלתי גמישה... שני תארים מאוד לא מחמיאים עבור כל עסק.

דיוור אלקטרוני או רשת חברתית?
למרות התאוצה והפופולאריות של הרשתות החברתיות, נראה שאפיק זה מסייע יותר להעצמת התדמית ופחות להגדלת היקף המכירות. בתחום המכירות, האפיק המוביל הוא דווקא האח הצנוע יותר – משלוח דיוור אלקטרוני.

לפי דו"ח של חברת קוסטרה (Custora), המתמחה בניתוח נתוני שוק, שכלל ניתוח 72 מילון לקוחות שגלשו ב- 86 אתרים שונים. בארבעת השנים האחרונות, הוכפל שיעור הלקוחות המצטרפים דרך הודעות דיוור אלקטרוני פי 4 והגיע ל- 7% . זאת בזמן שהרכישות דרך פייסבוק היו בקושי מורגשות ומכירות דרך טוויטר כלל לא נמצאו. במשך שנתיים, עקבה קוסטרה אחר התנהגות הגולשים ובדקה מאיזה קישור הגיעו לבצע את הרכישה, מה רכשו ומה היה היקף הרכישות במהלך שנתיים.  

בתום שנתיים של מחקר מעמיק, נמצא שלקוחות שהגיעו מחיפוש אורגני היו פי 50% יותר נכונים לרכוש, ובסכומים גבוהים מהממוצע. לקוחות שהגיעו דרך דיוור אלקטרוני היו פי 11 יותר נכונים לרכוש, אחוז הרוכשים שהגיעו דרך פייסבוק עמד בדיוק על הממוצע ואחוז הרוכשים שהגיעו דרך טוויטר היו מתחת לממוצע.

דיוור אלקטרוני עמיד יותר
פייסבוק וטוויטר הן רשתות דינמיות מאוד, וכשזה נוגע לפרסום הדינאמיות הזו מתבטאת בחילוף מהיר של הפיד שלכם בזה של המשתמש שפיבלש אחריכם, כך שכל מסר ברשתות אלו זוכה לזמן מסך מועט. לעומת זאת, כאשר המסר שלכם נשלח בהודעת דיוור אלקטרוני הוא נהנה ממספר יתרונות:

•    הלקוח אישר קבלתו ופתוח יותר לקרוא אותו.
•    ללקוח יש היכרות קודמת עם המותג (נרשם לקבלת דיוור אלקטרוני)
•    דיוור אלקטרוני אינו מוגבל במספר המילים.
•    דיוור אלקטרוני נותר בתיבה ובולט בצבע מבדל עד שהנמען קורא אותו

לסיכום, הנוכחות ברשת החברתית חשובה ותורמת להצפת המותג אל המודעות. אם כי למי שמעוניין גם במכירות ולא רק בתדמית (פחות או יותר כל עסק שהוא) דיוור אלקטרוני הוא המדיה שבה ניתן ליהנות משתי העולמות.

רוצים ליצור ולנהל קמפיין דיוור אלקטרוני בקלות? פתחו חשבון חינם.