רשימת תפוצה – האם הגודל קובע?

דיוור אלקטרוני הוא כלי שיווק שכבר הוכיח עצמו כנוח ומשתלם. משווקים רבים כבר התמקצעו במערכת דיוור אלקטרוני זו או אחרת ועושים בה שימוש שוטף במטרה להפיץ מסרים פרסומיים ולשמור ולחזק קשרי מותג-לקוח טובים.  כשזה לאסטרטגיית דיוור, עולה שאלת הכמות מול האיכות במערכת דיוור אלקטרוני – האם חשוב יותר לשלוח דיוור אלקטרוני בתכיפות גדולה יותר, האם לשלוח דיוור לכמה שיותר נמענים או שהאלמנט הרלוונטי יותר להצלחה הוא בכלל האיכות – התוכן והשפעתו?

 

כמות מול איכות ברשימת דיוור אלקטרוני  

הצעד הראשון בהקמת תשתית לתהליך מוצלח של דיוור אלקטרוני הוא יצירת רשימת תפוצה. אלמנט הרשימה נתפס לרוב כמשימה הנוגעת לכמות, כשלמעשה איכות אנשי הקשר (רמת התגובתיות שלהם להנעה לפעולה) חשובה אף יותר.

 

אין הדבר אומר שמעתה כדאי לחדול מלהתאמץ לצרף נמענים חדשים אל רשימת התפוצה, אולם חשבו על המשאבים שאתם משקיעים כדי למלא לא את הרשימה שלכם כעל המאמצים שאתם משקיעים כדי למלא חנות. האם הייתם רוצים שהחנות תהיה עמוסה בלקוחות שהגיעו רק כדי להסתכל או שהייתם רוצים להעניק את הקשב והאנרגיות שלכם לאלו שגם נכונים לשוחח עמכם, לשמוע על מוצרי החנות ולהגיב?

 

מרבה נמענים- מרבה מכירות? לאו דווקא...

גודל רשימת התפוצה לא בהכרח קובע את היקף ההכנסות מכל קמפיין דיוור אלקטרוני. זאת מכיוון שלקוחות מגיבים – פותחים את הניוזלטר, קוראים את התוכן, לוחצים על קישורים נלווים, מגיבים, מעירים וכן – רוכשים... הינם משמעותיים יותר לתהליך הדיוור מאלו המתעלמים מהניוזלטר או מוחקים אותו ברגע שהוא מגיע. מימוש המטרה שלמה שלחתם את אותה הודעת דיוור אלקטרוני (מכירה, תנועה באתר, העברה לחבר וכו') תממש לרוב בזכות הלקוחות המגיבים. (ובהתאמה, משאבי הפרסום שלכם ירדו לטימיון אצל הלקוחות המתעלמים). 

דיוור אלקטרוני מוצלח הוא כזה שמדוור לרשימת תפוצה המורכבת בעיקר מלקוחות מגיבים. אפשר שיהיו גם לקוחות מתעלמים, אולי מתישהו הם ישנו את גישתם ויתחילו להתעניין. אבל הליבה של רשימת דיוור אלקטרוני היא הלקוחות שהראו עניין מלכתחילה, וכמובן, לקוחות שבסופו של יום רוכשים את המותג או ממליצים עליו לחבריהם.  

איך יוצרים בלקוח רצון להגיב?
כשאנו מציעים לגולשי אתר העסק להצטרף לרשימת דיוור אלקטרוני , אין לנו שום אפשרות לדעת מראש אם הם משתייכים לקבוצת ה"מגיבים" או ה"מתעלמים". אולם בצורת התקשורת שלנו עימם, נוכל לעודד אותם להגיב או להיפך- לגרום להם לאבד עניין בדיוורים ובמותג. מכאן שמשקל רב בהצלחת הדיוור מונח על הניוזלטר הראשון שנשלח ללקוח (ולעיתים גם ל- 2-3  הניוזלטרים שיגיעו אחריו). יחד עם זאת, אין לזלזל באמון הנמען לאחר שרכשנו אותו ויש להמשיך את הקו המושך והמעניין שהתחלנו, בכל דיוור אלקטרוני שישלח! 


 רוצים לנהל רשימות דיוור ולשגר קמפיין דיוור אלקטרוני? פתחו חשבון חינם.


© כל הזכויות שמורות