איך לעצב ניוזלטר למערכת דיוור

משיקים קמפיין דיגיטאלי בקרוב באמצעות ניוזלטר? עושים שימוש קבוע במערכות דיוור אלקטרוניות להפצת המסרים הפרסומיים והשיווקיים שלכם? זה הזמן לדעת יותר על טכניקות עיצוב מובילות, שיהפכו גם את הקמפיין שלכם לסיפור הצלחה ברשת.
  1. מיקוד המטרה
    השלב הראשון שלכם בדרך להפקת ניוזלטר מוצלח, שגם זוכה לחשיפה מרבית וגם נהנה ממספר רב של "קריאות לפעולה", הוא לתכנן באופן מדויק את מטרות הניוזלטר עוד בטרם עיצובו. באופן כללי, מומלץ למקד את המטרות השונות העומדות לרשותכם, למסגרת של מטרה אחת מובילה (ולכל היותר שתי מטרות). מיקוד המטרה יאפשר לכם לתכנן את עיצוב הניוזלטר, ולהתאים את "אווירת העיצוב" למטרה המרכזית שהגדרתם.
  2. מקורות השראה
    ניוזלטר מוצלח מתחיל מבחינת ניסיונות עבר מוצלחים ומוצלחים פחות. אחת השיטות לעיצוב ניוזלטרים לכל מטרה, היא באמצעות קבלת מקורות השראה מניסיונם של אחרים בתחום זה. ברחבי רשת האינטרנט עומדים לרשותכם מגוון אתרים המאפשרים לכם חשיפה מיידית לגלריית ניוזלטרים מכל תחום, בנוסף, מומלץ לבחון את פעילות המתחרים הישירים שלכם ברחבי הרשת, ולהתאים לעצמכם עיצוב מקורי ויצירתי שיאפיין גם את הפעילות העסקית השוטפת שלכם וגם את הניוזלטר הממוקד אותו אתם מתכוונים להפיץ.
  3. תחכום ויצירתיות
    לאחר שגיבשתם לעצמכם מטרה, ולאחר שנחשפתם לפעולות השונות של המתחרים שלכם ברשת, זה הזמן להפגין עוצמה, חוכמה ויצירתיות. בכל תכנון ניוזלטר, מומלץ לזכור שתיבת הדואר של הנמענים שלכם, הינה מקום רווי באימיילים, המחייב אתכם לפעול ביעילות ובמהירות על מנת למקד את תשומת ליבו של הנמען, ניתן לעשות זאת באמצעות מיקוד המטרה והצגתה בגוף המייל באופן יצירתי ותכליתי. עיצוב נכון ופרקטי מדגיש את החלקים המרכזיים של הניוזלטר באופן מיידי.
  4. הסרת הרשמה- הפכו את החיסרון ליתרון
    חוק האנטי ספאם, מחייב את כולנו להוסיף לכל ניוזלטר היוצא מטעמנו, שורת טקסט המאפשרת לנמען להסיר את עצמו מרשימת ההפצה בפעמים הבאות. ברוב המקרים, מפיצי ניוזלטר מתייחסים לשורת ההסרה כאיום, ולכן ממקמים אותו בחלקו התחתון של הקמפיין בפונטים קטנים בצבעי אפור בהיר. הדרך הנכונה להתייחס לאופציית ההסרה מרשימת התפוצה, היא בעצם להפוך את החיסרון ליתרון, ניתן לעשות זאת באמצעות: התייחסות ממוקדת יותר לקהל הרלוונטי ביותר עבורכם (הפצת שאלון קצר לנמענים המבקשים להיות מוסרים מהרשימה תאפשר לכם לדעת יותר מדוע הם עושים זאת), ניסוח משפט הסרה "משעשע" ויצירתי (אם כבר הנמען החליט "להתנתק" מכם, לפחות שיעשה זאת בחיוך), אופציית ניתוק מהירה ופשוטה (כבדו את החלטתו של כל נמען שלכם וזכו להערכת כבוד מצידו).
  5. התאמת התכנות ושפת הקוד
    כיום תמצאו מספר דו ספרתי של תוכנות אימייל מרכזיות בהן אנשים שונים עושים שימוש יומיומי, שכל אחת מהן יודעת לקרוא באופן אחר את ה- HTML  וה-CSS, באמצעותם מעוצבים רוב הניוזלטרים. על מנת לייצר אחידות בין כל תוכנות האימייל השונים, חובה לבחון מספר רב של תוכנות אימייל לאחר עיצוב הניוזלטר שלכם (ובטרם הפצתו). בדיקה זו תאפשר לכם לבחון כיצד הנמענים "זוכים" להיחשף לניוזלטר שלכם בתוכנות הגימייל השונות.
  6. טקסטים ותמונות
    שירותי מייל שונים לא מאפשרים צפייה ב-HTML, ולכן מומלץ לעשות שימוש בגרסאות טקסט בהתאמה לתוכנות האימייל השונות. שירותי אימייל אחרים אינם מאפשרים הצגת תמונות, ולכן מומלץ לא לבסס את הניוזלטר שלכם על תמונות, ובמידה ואתם מחליטים לעשות זאת, רצוי לשלב כיתוב לצד כל תמונה. כמו כן, כותרות, קישורים וכל אמצעי ההנעה לפעולה –חייבים להיות באופן טקסטואלי.
  7. הנעה לפעולה
    כל ניוזלטר מוצלח חייב להיות אטרקטיבי ומשכנע באופן כזה שיניע את קהל הנמענים לבצע פעולה מיידית! הקפידו על ניסוח הצעה שאי אפשר לעמוד בפניה, והעניקו לה את המקום הראוי בתבניות העיצוב של הניוזלטר שלכם!

© כל הזכויות שמורות