קידום אתרים באמצעות ניוזלטר -VIPlus

הפרקים בסדרה הקומית "סיינפלד" שבהם סוזן, ארוסתו המיועדת של ג'ורג' קוסטנזה, מוסרת את נשמתה לבורא עקב הרעלה מליקוק הדבק שעל גבי מעטפות ההזמנות לחתונתם היה הרבה יותר מסוף היחסים בין סוזן לג'ורג', הם סימנו תקופה חדשה של תקשורת; לא עוד תקשורת דרך נייר, מעטפות ומכתבים אלו עלולים להיות "קטלניים", כן לתקשורת מבוססת אינטרנט.

את המכתבים, הגלויות והמברקים של פעם מחליפים היום ניוזלטרים, אי-מיילים ומסרונים, ותיבת הדואר היפה שמחוץ לבית שלנו נותרת בדרך כלל יתומה.  על התקשורת עצמה אף פעם לא ויתרנו וכנראה שגם לא נוותר, רק החלפנו את הדרך שבה אנחנו שומרים על קשר.
גם הטכנופובים (אנשים החוששים מטכנולוגיה) הגדולים ביותר יודעים כיום כיצד לגלוש באינטרנט ובוודאי שהם יודעים איך להשתמש בדואר האלקטרוני. זה הבסיס האלמנטארי בעידן שבו אנו חיים, עידן המידע, ואם יודעים לנצל אותם היטב לטובת החברה או העסק הרי שהרווח הוא של כל הצדדים – החברות והעסקים וכן הלקוחות.

להיות ראשון זה מחייב… השקעה

הזירה האינטרנטית המסחרית היא תחרותית. בעלי עסקים משקיעים משאבים על מנת להתברג בראש תוצאות החיפוש. ככל שהזמן נוקף מתגלים בפנינו עוד ועוד אמצעים וכלים מתקדמים אך עם זאת פשוטים וזולים - לקידום אתרים בד בבד עם חיזוק התקשורת בין עסקים לבין לקוחות. ניוזלטר הוא אחד מהכלים הללו. הוא גם מעניק הזדמנות להיות בקשר מתמיד עם לקוחות וגם מאפשר לנו לתרום באופן משמעותי לקידום האתר שלנו בתוצאות החיפוש. איך? על כך ארחיב בשורות הבאות.

הגדלת התנועה לאתר. כידוע אחד הקריטריונים שתורמים לקידום האתר במנועי החיפוש הוא כמות תנועת הגולשים באתר שלנו. ככל שיש לנו יותר תנועה באתר, כך יעלה האתר גבוה יותר בתוצאות החיפוש. שימוש בניוזלטר יכול לעזור לנו מאוד בתחום החשוב הזה.

אם מטמיעים קישור לאתר בתוך תוכן הניוזלטר, הרי שתרמנו להגדלת תנועת הגולשים באתר ולתכיפות הגלישה בו.

אם הניוזלטר הוא מעין טיזר (פסקה קצרה) ומרבית התוכן נמצא בדף באתר, הרי שתרמנו להגדלת תנועת הגולשים באתר ולתכיפות הגלישה בו.

העשרת התוכן באתר. פרמטר חשוב נוסף בעולם קידום האתרים הוא תוכן האתר. ממדים כגון: כמות תוכן האתר ואיכותו, העדכניות שלו, הרלוונטיות והעניין שהוא יוצר – כל אלו משפיעים גם הם על סיכויי אתרי אינטרנט להתקדם במעלה תוצאות מנועי החיפוש. הרעיון הוא פשוט – ככל האתר עתיר תוכן, מביא תוכן מעניין ועדכני לגולשיו כך גדלים הסיכויים שהוא יתקדם במנועי החיפוש.
אם יוצרים באתר ארכיון ניוזלטרים, אז גולשים שאהבו ניוזלטר ששלחתם, יוכלו לגשת לאתר בקלות ולמצוא ניוזלטרים מהעבר.
אם מטמיעים את הניוזלטרים התקופתיים בתוך האתר אז דואגים לעדכן את האתר בתוכן מעניין, קבוע ומתחדש וכן מעשירים את האתר שלנו בתוכן.

הגדלת הנוכחות והנראות האינטרנטית. מערכות דיוור אלקטרוני שצועדות עם הזמן מאפשרות לנו אף ליהנות ממספר פיצ'רים חשובים שממנפים את הטכנולוגיות שקיימות כיום, ביניהן: דפי נחיתה ורשתות חברתיות.
אל האתר שלנו גולשים יכולים להגיע באופן ישיר, אך במקביל ניתן להגיע אליו דרך הרשתות החברתיות וגם דרך דפי נחיתה ה"פזורים" ברשת. מערכות דיוור אלקטרוני מתקדמות מציעות למשתמשים שלהן אפשרות ליצור דפי נחיתה (דפים עצמאיים ברשת) רספונסיביים (המותאמים לפלטפורמת הגלישה של הגולש) שיכולים להביא עוד לידים ועוד גולשים לאתר שלנו. כמו כן, ניתן להשתמש בפיצ'רים של רשתות חברתיות שנמצאים במערכות הדיוור האלקטרוני וליהנות מהגדלת התנועה הטבעית לאתר שלנו המגיעה תודות לשיתוף תוכן מעניין של נמענים ברשתות החברתיות.
עד עכשיו היה ידוע לכל כי ניוזלטר הוא אמצעי נפלא לשימור וטיפוח של לקוחות קיימים ודרך נהדרת להשיג לקוחות חדשים, היום אנחנו יודעים שביכולתו גם לתרום לקידום האתר שלנו במנועי החיפוש וכל זאת מבלי לסכן את חיינו, כפי שקרה לארוסתו של ג'ורג' קוסטנזה – סוזן.

נכתב בשיתוף עם דודי שרון - קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

© כל הזכויות שמורות