מדוע חשוב להכיר את קהל היעד שלך?

קומיקאי שהגיע לערב התרמה לחולי H.I.V פנה אל הקהל,אמר שהוא מאד שמח לראות שהשנה יש יותר אנשים משנה שעברה, ומקווה שיהיו יותר גם בשנה הבאה.
רק מה ששכחו להגיד לו, זה שבקהל לא ישבו התורמים אלא החולים בעצמם.

אנקדוטה משעשעת זו ממחישה שוב כמה חשוב לדעת אל מי אתה מדבר ומי קהל היעד שלך.

כל מהלך שיווקי באשר הוא חייב להתחיל בשאלה, מי קהל היעד? למי אני פונה? בלי חשיבה מוקדמת על קהל היעד שלך והגדרתו, אין סיכוי להצליח, פשוטו כמשמעו.

יש כאן מישהו מבת ים?

אחד החששות שיש לבעלי עסקים, הוא שאם יגדירו את קהל היעד שלהם בצורה "מדויקת מדי", הם יכולים לפספס קהל יעד אחר פוטנציאלי שלא חשבו עליו. אך מצד שני אם תנסה לפנות גם אל קהל צעיר וגם אל קהל מבוגר יכול להיות שתפספס את שניהם. לכן כמאמר הפתגם הידוע, עדיף ציפור אחת ביד משניים על העץ.

לאחר שהמטרה ברורה, מתחילה מלאכת יצירת הפרופיל אליו תדבר כשתיצור את הקמפיין. להלן שאלות מנחות שהתשובות עליהן יספקו לך לבסוף דמות שתוכל אף להעניק לה שם להשלמת מיקוד המסר.

דמוגרפי- גבר או אשה? היכן מתגורר? מצב משפחתי? ילדים?

מעמד סוציו-אקונומי – לא פוליטיקלי-קורט, אך זה פילוח חובה לכל עסק.

פסיכוגרפי - סגנון חיים, דעות פוליטיות, ערכים, אמונות וכו'.

מענה על השאלות אלה, יצייר לך תמונה מאוד מדוייקת של הלקוח שלך.

יש לך את התשובות האלה, קפוץ לשלב הבא, נסה להבין:

איזה ערך חשוב לו יותר? מחיר? שירות? חדשנות? נוחות?
מה הוא רואה בך? בעסק שלך?



דבר אליי בגובה העיניים הכחולות שלי.

הנה דוגמה כיצד מחקר מוקדם על קהל היעד שלך יכול למקד את המאמצים השיווקים שלך, ולנסח מסר אישי יותר. נניח שהעסק שלך הוא חנות נעליים לילדים ונוער, באמצעות קמפיין מועדון לקוחות שעשית בחנות, יצא לך להכיר את הלקוח הממוצע שלך וגילית כי:
  1. אמא לילדים 4-14.
  2. נשואה, +2, מתגוררת באיזור השרון (רעננה - כ"ס - הרצליה).
  3. מעמד סוציו-אקונומי גבוה.
מתוך המידע הזה, אתה יכול לצאת לקמפיין ממוקד מאוד, אשר עונה לצרכים והרצונות של קהל היעד שלך!
בנוסף, לאחר שהגדרת את קהל היעד שלך יהיה לך יותר קל לבחור את התמונות לקמפיין, את גודל הפונט והצבע שלו, את השפה והדימויים להמחשת המסר. היום בעידן המידע בלחיצת כפתור ניתן לקבל נתונים מבוססי מחקר על קהל היעד שלך.
 
מערכת הדיוור מספקת כלים שבעזרתם תוכל להכיר טוב יותר את הלקוח שלך, כמו דפי נחיתה ומכתבים , אם ברצונך להרחיב בנושא קרא את המאמר על פרסונליזציה , כלים אלו ודוחות סטטיסטים של המערכת יעזרו לך לצייר תמונת פרופיל עוד יותר ממוקדת, ולפלח את קהל היעד שלך לרשימות בעלות מכנה משותף.

© כל הזכויות שמורות