איך GIF יכול לשדרג את הניוזלטר שלך?

כשיש כל כך הרבה ניוזלטרים בתיבת הדואר של הלקוח הפוטנציאלי, נרצה שההודעה שלנו תהיה מיוחדת ובלתי נשכחת.
אחד האלמנטים שיכולים לתרום לכך, הוא הוספת גיף (GIF) למכתב או לדף הנחיתה שיצרת.
GIF הוא אלמנט ויזואלי שנראה כמו תמונה ומתנהג כמו סרטון. בשנים האחרונות הוא מצטרף לאלמנטים ויזואליים כמו ,Meme ו Emoji שהפכו להיות כלי להבעה עצמית בכל מקום. בעידן שבו המילה "חופר" נאמרת גם על פוסט של 20 תווים, הביטוי תמונה אחת שווה אלף מילים מעולם לא היה נכון יותר.
מבין כל השלושה GIF מסתמן כאלמנט שמעורר הכי הרבה השראה, ומאתגר את המשתמשים ברשת ליצור את הגיף הכי מצחיק, מפתיע ומתוחכם, כזה שמתחבר היטב לרגש שהמפרסם מבקש לעורר אצל הלקוחות.
באופן טבעי גם המשווקים זיהו בו אלמנט יעיל לחידוד המסר השיווקי והעצמת חווית המשתמש. מערכת הדיוור V.I.Plus, מאפשרת ליצור גלריה של תמונות מתחלפות בכל דף נחיתה וגם בניוזלטרים.
אז מה זה גיף ואיך הוא עוזר לי לשווק את העסק באמצעות דיוור אלקטרוני:

מה זה גיף?

גיף (GIF- Graphics Interchange Format) הוא הכלאה בין תמונה לסרטון ובעצם מעניק חיים לרגע הקפוא שנתפס במצלמה. הרגע שנתפס חוזר על עצמו בלופ ומעניק זווית חדשה לפעולה המקורית. רוב הגיפים יכילו מספר מצומצם של פעולות שיחזרו על עצמם.
השימוש בגיפים הוא לא חדש, וליתר דיוק הופעת הבכורה שלו הייתה בשנת 1987. מטרתו הראשונה הייתה לאפשר הצגה טובה ומהירה יותר של תמונות צבעוניות ברשת האינטרנט. הגיפים הראשונים הציגו למשל תמונות של דגל מתנופף או להבה נעה מצד לצד.
בשנת 2000 נרשמה דעיכה בכל מה שקשור לשימוש בגיפים, והם נראו מיושנים עבור מי שנהג להשתמש בהם. אך בשנים האחרונות הגיפים חזרו ובגדול, כשהמשתמשים הבינו שהשימוש בהם יכול להיות הרבה יותר מגוון ומקורי מאשר בעבר, לכן היום הם נראים בכל מקום כולל בבלוגים וברשתות החברתיות.
כמו כל תופעה חברתית גם כאן יש כאלה שלקחו צעד אחד קדימה והפכו את הגיפים לאמנות בפני עצמה. כיום קיימים לא מעט אתרים של אומנים שמציגים גיפים מיוחדים במינם, עם עיצוב מושקע ואמירה חברתית לא פחות מכל יצירת אמנות מסורתית. התופעה מצליחה לצאת גם מחוץ לגבולות הרשת כשגלריות לאמנות עכשווית ומוסדות כמו המוזיאון האמריקאי לתמונה נעה, מציגות גיפים אומנותיים משלהם.

למה כדאי להוסיף גיף לניוזלטר?

קלים ליצירה - יצירת גיף במערכת הדיוור V.I.Plus פשוטה למדי, וכל מה שידרש לך מראש זה לדאוג שהתמונות שברצונך להריץ בלופ נמצאות אצלך במחשב.
בנוסף, השימוש הגובר בגיפים יצר ביקוש שהוליד באופן טבעי פלטפורמות ליצירת גיפים. דוגמה לאתר כזה הוא makeagif.com שם ניתן ליצור גיפים עם תמונות משלכם או אתר Giphy.com שמציע גיפים מוכנים מראש. תופתעו לגלות שביחס לזמן הנדרש, האפקט של הגיף משאיר רושם של השקעה גדולה יותר.
חידוש יצירתי ומרענן עבור כפתורי ההנעה לפעולה - כפתור ההנעה לפעולה צריך להיות במקום בולט שלא ניתן לפספס אותו. הגיף מיוחד בכך שהוא תופס את העין, והרגע שחוזר על עצמו בלופ כמעט מהפנט אותך, למרות שברור לך ששום דבר לא הולך להשתנות כאן. מיקום כפתור ההנעה לפעולה בסמוך לגיף יגדיל את הסיכוי שהלקוח לא יפספס את מה שתרצה שיעשה.

יצירת אפקט רגשי לצרכן - אם הצלם הצליח לתפוס את רגע נדיר מתוך השגרה שלנו , מבלי שנבחין וכעת הוא מוצג לנו בהילוך חוזר, תיווצר חוויה הומוריסטית, מעוררת השתאות.

גיפים רבים משתמשים גם בקטעים מתוך תוכניות טלוויזיה אהובות וסרטים קלאסיים שאין אחד שלא מכיר, ומעניקים להם משמעות חדשה, ורלבנטית למסר. חשבו על סצנות מפורסמות מסרטים שאהבתם במיוחד, לכל אחד מהם בוודאי יש רגע שיכול להתאים למסר של הניוזלטר הבא שלכם.


מתי כדאי להוסיף גיף לניוזלטר?

הצגת המוצר  - אם אתה חברת תיירות למשל, תמונות מתחלפות של היעד אותו ברצונך לקדם הם שימוש פופולרי ונכון בפורמט הגיף. דוגמה נוספת לתחום שיכול להשתמש בגיף להצגת המוצר הוא עולם האופנה. גיף ובו פריטי הלבוש מתחלפים בזה אחר זה אצל הפרזנטור, יוסיפו לפחות, עוד אלף מילים למסר.


אירועים מיוחדים
- ניוזלטר שנשלח ללקוח לרגל יום הולדתו או יום הנישואין שלו ובתוכו מחכה לו גיף שמראה למשל שמפניה נפתחת בהילוך חוזר, או זיקוק מיוחד שנפתח בשמיים, ישדרגו את חווית הלקוח ויחזקו את הקשר בינך לבינו.
הצגת הטקסט - שימוש בגיף ובו הטקסט מוצג בתמונות שמתחלפות ולבסוף חוזרות על עצמן יכניס עניין בכל טקסט כמעט. העין צופה במסר לא שגרתי, ובעידן בו אנחנו רוצים שהכל יעבוד באופן אוטומטי עבורנו, הצרכן מקבל מסר בו הוא אינו צריך אפילו לרפרף לאורך המכתב, הטקסט פשוט יתחלף כשהוא יסיים לקרוא את המשפט.



ניוזלטר הדרכה - אחד התכנים שמחזקים את התדמית המקצועית של בעל העסק , יכול להיות שליחת תוכן ובו הדרכה, קורס, או טיפים בהתאם לתחום הרלבנטי של השולח. הוספת גיף ובו המחשה של כל פעולה תסביר צעד אחר צעד את מה צריך לעשות.
 גיף יוסיף עניין למדריך ויקל על הקורא להבין את סדר הפעולות אם לרגע איבד את ריכוזו.
גיף הוא אלמנט ויזואלי שמוסיף הרבה יותר לקמפיין ביחס לזמן שנדרש כדי ליצור אחד כזה.

 היתרונות של הוספת גיף לניזולטר:

  • העצמת חווית המשתמש של הלקוח.
  • הגדלת אחוזי ההנעה לפעולה של הקמפיינים.
  • חיזוק הקשר עם הלקוח.
  • חיזוק המסר במגוון רחב של אפשרויות: הצגת מוצר, הדרכה, אירועים מיוחדים ועוד.

בעידן בו סף הריגוש מיום ליום עולה, וכדי להפתיע את הלקוחות המשווק צריך להמציא את עצמו בכל פעם מחדש, הגיפים הם שינוי מרענן. נדמה שהם עוד לא מימשו את הפוטנציאל המלא שלהם.
 עכשיו כל מה שנותר הוא לחכות לגיפים שלכם, או לאלמנט הויזואלי הבא שיכבוש את הרשת.

Friendship Animated GIF

© כל הזכויות שמורות