מהו קוד QR? המדריך למקודד המתחיל.

יש לכם עסק שאתם רוצים לקדם ואתם מתלבטים בנוגע לאסטרטגיית השיווק הנכונה? מנסים להחליט אם האפיק הנכון עבורכם הוא שיווק באון ליין (OnLine- דיוור אלקטרוני , באנר, דף נחיתה) או באוף ליין (OffLine- שלטי חוצות, מודעות בעיתון, פליירים וכו')?

מצד אחד - הפרסום און ליין כיום, מגיע להרבה יותר אנשים, מצד שני- לא הייתם רוצים לאבד את אותם לקוחות שבכל זאת צורכים את מנת השיווק היומית שלהם מאלמנטים באוף ליין כמו פליירים ועיתונות. אחרי הכל אף אחד לא באמת מבלה את "כל היום" מול המחשב כמו שאנו נוטים לחשוב. לפעמים צרכנים נאלצים לצאת החוצה אל העולם האמיתי ושם... הממשק הממוחשב שמגבה אותם הוא הסלולאר.

אז איך אפשר לפגוש את הלקוחות בכל נקודה בה הם נמצאים?
קוד ה- QR הוא הדרך הקלה ביותר להיות נוכח בשתי המקומות האלו במקביל.


מהו קוד QR?
מדובר בברקוד תמים למראה, שיכול להכיל עד 4,300 תווים. כן 4,300 תווים של תוכן שיווקי שנמצא בו זמנית ב:

אלמנט באוף ליין                                                                               אלמנט באון ליין
מודעה בעיתון, כרטיס ביקור                                                              
או תפריט בבית הקפה.                                                                       על צג הסלולאר של הסורקים אותו,
הברקוד יופיע בצורתו הגראפית:                                                           הברקוד ילבש את צורת הקמפיין ששתלת מאחוריו:


קוד ה- QR מספק מענה הולם ליצר הסקרנות של הלקוח ומוביל אותו אל המסר שלך בידיעה שהוא זה שבחר להיחשף אל המותג.

מאז ועד היום...
קוד ה- QR: עלייתו ועלייתו.
על אף שקוד ה- QR אינו המצאה עתיקת יומין, כבר היום הוא אחד האלמנטים היעילים לניתוב מהאוף ליין אל העולם המקוון.
ה- QR קוד הומצא ביפן ב-1994 ומטרתו המקורית הייתה לקודד פרטים של חלקי חילוף לרכב. כמו כל המצאה גאונית, עד מהרה התגלתה יכולתו של ה- QR בתחומים נוספים, כאשר המרכזי מביניהם הוא השיווק. בתחום השיווק מככב ה- QR כמתווך האולטימטיבי בין שני זירות הפרסום- ה- Offline וה- Online.

איך יוצרים קוד QR?
אתרי QR רבים (המוגדרים כאתרים מחוללי QR), מציעים ממשקים ידידותיים למשתמש, ליצירת קודי QR באופן עצמאי. באתר, יתבקש המשווק להזין כותבת URL אליה הוא רוצה שהקוד ינתב את הלקוח. לאחר הזנת כל הפרטים, בעת שמירתם, יצור המחולל קוד QR אותו ניתן לשמור כקובץ Jpeg, להדפיס ולהפיץ! 

QR למטרות שיווק. היכן ניתן להטמיע?
הנה כמה מהרעיונות המקוריים יותר לשימוש ב-QR לצורכי שיווק בשנה החולפת...

QR עשוי מצללים:
ב-E-mart רשת חנויות כלבו קוריאנית המפעילה 141 סניפים ברחבי קוריאה, זיהו כי בשעות הצהריים היקף התנועה בחנויות מצטמצם באופן משמעותי. כתגובה, יצאה הרשת בקמפיין Sunny Sale, במהלכו הוצב ברחוב תבליט ענק היוצר קוד QR בדיוק בשיא הצהריים. (בזמן שהשמש ניצבת מול התבליט).



חברת התעופה הצרפתית Air en Fête  יצרה קוד QR ענק שנראה מן האוויר:



חברת הצעצועים הגרמנית Mytoys יצרה QR מלגו:



שילוב של QR באמנות:




...כמובן שאם אופי המותג מחייב, אפשר תמיד להיצמד לשימושים המסורתיים יותר ולקבל תוצאות לא פחות מרשימות:

print לסוגיו הרבים והשונים (פרסום מודפס)- בימינו הטכנולוגיים, הטבעת ברקוד על פרינט כבר הפכה לחותמת איכות הנדרשת מכל מותג. זו חותמת שמעידה על הבנה את עולם הפרסום ואת הזירה המרכזית בו. זו התחשבות טהורה במי שרוצה להמשיך לקרוא את התוכן שלך אבל לא מתחשק לו לסחוב איתו את כל העיתון, או במי שרוצה לשלוח את התוכן לחבר בקלות (בלי
לצלם דפים לא עלינו, ולשלוח במייל או בפקס). שילוב הברקוד על גבי דברי דפוס, קודם כל ממצב אותך כמותג חדשני המתעדכן עם הטכנולוגיה ושנית, מנגיש את התוכן שלך בקלות לכל דורש (כל דורש בעל סמרטפון).

אריזות אריזות הנייר, הקרטון, הפלסטיק או המתכת של כל מוצר, תווית הבגד, חשבונית הקנייה או כל חומר נלווה שמגיע עם המוצר יכול לשאת עליו את הדפס הברקוד. על גבי האריזות ניתן לעניין את הלקוח שזה עתה רכש ממך, עם מידע נוסף על המוצר שרכש או על פריטים נוספים שטרם רכש.  

פרסום גרילה–שטחים נוספים עליהם ניתן לשלב את הקוד הם– כל מקום יצירתי! אם מוודאים שזה נעשה בצורה שאינה נוגדת את החוק או מזהמת את הסביבה, ניתן בהחלט לפרוץ גבולות, לצאת לרחוב ולמקם את הקוד בדיוק במקום שקהל המטרה מכוון אליו את מבטו במהלך היום יום. פונים לחובבי קפה? הדפיסו את הקוד על הכוס או על המפית. פונים לבעלי כלבים? שלבו את הקוד בגינות הכלבים, בעמדות השקיות לאיסוף או ליד קערות מים חינמיות שימשכו את
הלקוחות על ארבע ואת בעליהם.

הקוד הוא הדרך, לא המטרה.
אז נכנסנו לאתר חינמי שמחולל QR והזנו את הפרטים המבוקשים. עכשיו יש לנו קוד מרשים שנוכל להדפיס ולהפיץ! אבל רגע... לפני שמפיצים קוד QR לקידום העסק רצוי תחילה להחליט מה כדאי לתקשר באותו אתר או דף נחיתה אליו ינותב הלקוח הסורק את הקוד.

צריך לדאוג שהתוכן המקוון אליו מוביל קוד QR אכן רלוונטי ומייצג בכבוד את העסק. הרי תמיד
אפשר להוביל אל כתובת האתר שוב ושוב אבל אז הלקוח עלול להסיק שאין פעילות משמעותית המתרחשת בעסק שלנו. מה שעדיף לעשות זה להכין דף נחיתה או אזור יעודי שיציג ללקוח בכל פעם מבצע חדש, יעביר מסר אפקטיבי וברור ויניע לפעולה.

כדי ליצור קמפיין כולל נדרש קצת יותר ממחולל קוד. אם אין בכוונתכם, או בתקציבכם לשכור מעצב אתרים ובונה אתרים או מתכנת, תוכלו להיעזר באשף הסמרטפון.

האם קוד QR מספיק לקידום קמפיין?
אתרים מחוללי קוד לא מלווים את תהליך השיווק כולו אלה רק מייצרים קוד באופן טכני ולא מספקים מענה לאלמנטים נוספים הנדרשים כדי ליצור קמפין סלולארי כמו דפי נחיתה, טופסי הרשמה, דפי תודה וכו'. באשף הסמרטפון של V.I.Plus לעומת זאת, ניתן לעצב ולבנות את כל מרכיבי הקמפיין תוך שימוש פשוט ונוח בממשק אחד:
•    דף נחיתה - שיקדם את פני הלקוח ויסביר בקצרה את מהות ההצעה.
•    טופס הרשמה – שיציע ללקוח להצטרף אל מאגר הלקוחות שלך.
•    דף תודה – שיברך את הלקוח על הצטרפותו ויעניק לו מתנת הצטרפות.
•    שיוך לרשימה – להגדיר לאיזו רשימה יכנס הלקוח המצטרף.

מרימים את הכפפה.
עוד פונקציה חשובה שמתאפשרת בקלות בעולם הסלולאר ותוך חיבורו לעולם האלקטרוני הוא ניהול רשימות. ברגע שהלקוח מחובר אל האתר שלך מהסלולאר, הדרך להצטרפות לרשימת לקוחות נעשית מאוד קצרה. כל מה שצריך לעשות הוא לקבוע לאיזו רשימה תרצה שהלקוח יגיע, ולהתחיל לשלוח לו דיוור אלקטרוני הכולל מידע תדמיתי, מבצעים והזמנות לימי מכירה או לאירועים של העסק.

להתנסות באשף הסמרטפון של V.I.Plus פתח חשבון חינם.

© כל הזכויות שמורות