מה הקשר בין Big Data (ומה זה בכלל Big Data) לעסק שלך?

בכל יום אנחנו תורמים ולא יודעים בכלל שתרמנו וכמה תרמנו. על איזו תרומה מדובר? תרומת מידע. התרומה שלנו מכניסה הרבה מאוד כסף לקמעונאים, לרפואה, לחברות הממשלתיות. וגם לאנושות בסופו של דבר. אז תרגישו טוב עם עצמכם.

כל כך הרבה מידע, שלאחרונה אתר פורבס פירסם נתון מדהים: בין  2013-2015 נצבר יותר מידע מבכל ההיסטוריה המתועדת של האנושות מראשיתה. הרבה בזכות השימוש המוגבר שלנו בטלפונים חכמים. עד 2020 יהיו בעולם 6.1 מיליארד משתמשי סמארטפונים. כל שימוש שלנו ברשת צובר מידע שנשאר על השרתים ועם הזמן נוצר אתגר לנהל מידע שמגיע מכמה מקומות בו זמנית. עקב כך, ב-6 השנים האחרונות התפתחה תעשייה שלמה בתחום טכנולוגיות המידע שמפתחת כלים ואמצעים לאחסון, ניהול וניתוח של כמויות מידע עצומות תחת הכותרת הכללית: נתוני עתק (Big Data) .

אם נסקור את כל התחזיות לשנת 2017 בתחום השיווק, אין אחד כמעט שיפסח על ביג דאטה בתחום השיווק. הצפי הוא שיותר ויותר משווקים יתחילו לעבוד עם מערכות מידע שיוכלו לספק תובנות שיווקיות מכל הנתונים הנצברים בפלטפורמות השיווקיות השונות.

מקובל לחשוב שהצרכן לא אוהב פרסומות, אבל יתכן שהסיבה לכך היא שמנסים למכור לו משהו שהוא לא צריך? מערכות ביג דאטה תורמות לא רק למשווק אלא גם לצרכן שמקבל פרסומות ומידע שיווקי רלוונטי ובעל ערך. הערך המוסף ישפיע על נאמנותו בהמשך.

בעזרת מערכות מתוחכמות שמנתחות את המידע, ניתן לחזות תהליכים בכל תחום: בריאות, צבא, ממשלה, וכמובן גם שיווק ופרסום. לפי פורבס, קמעונאים שיטמיעו כלי ניתוח ביג דאטה יוכלו להגדיל את הכנסותיהם ב-60%. ביג דאטה בשיווק ופרסום מאפשר לפרסום להיות יותר אישי וממוקד, לזהות את הצעד הבא של הלקוח, ולהחליט היכן כדאי בדיוק להשקיע את תקציב הפרסום שלך.

החלוצה בתחום הייתה אמזון שהשכילה להשתמש בכמות המידע העצומה, כדי להמליץ על מוצרים שהלקוח סביר להניח ירצה לרכוש, ויתרה מכך, השתמשה במידע כדי לקצר את זמני המשלוח ושלחה את המוצר לאזור הלקוח עוד בטרם הזמין אותו!!

כיום עסקים יכולים לפלח את הלקוחות שלהם עד לסגמנט אחד בלבד. זאת אומרת כל לקוח יכול לקבל מידע ו/או פרסומת שמתאימה בדיוק בשבילו. אל תתפלאו אם בקרוב רק תגידו "בא לי חופש" וכבר באותו היום תקבלו הצעות לנופש בתיבת הדואר...כן, כן, עד כדי כך.

כל תהליך כזה שמתבסס על נתוני עתק, כדי שיהיה אפקטיבי, מתחיל בהיכרות עם קהל היעד שלך ופילוחו לסגמנטים בעלי מכנה משותף. כל סגמנט מקבל התייחסות שונה במקרה שלנו- מסר פרסומי שרלוונטי עבורו. אחרי כל ניתוח מידע, חוזר חלילה אל שלב הפילוח מחדש.

עסק קטן או בינוני שלא יכול להרשות לעצמו עבודה עם מערכות ביג דאטה, יכול לעשות עבודה דומה עם יישומי מערכת השיווק שלנו, smoove.

ראשית עליך לאסוף מידע כדי להפוך אותו לפרסום ממוקד ואישי. דוגמה לכלי שמאפשר לך איסוף מידע וקיים במערכת הוא דף נחיתה . מעבר לפרטי הקשר הבסיסיים שאיש קשר חדש ממלא בעת הצטרפות, כדאי להוסיף שאלה חופשית שהתשובה עליה תעזור לך להכיר טוב יותר את הלקוח. לדוגמה, חנות מזון לחיות למשל יכולה ליצור דף נחיתה שמציע הטבה ללקוח כמו מדריך חינם או קופון הנחה בתמורה למילוי פרטים בסיסיים, ולהוסיף שאלה כמו איזו חיית מחמד יש לך?

תשובה לשאלה הזו תאפשר לך כבר בקמפיין הבא לשלוח לו למשל , ניוזלטר, עם הצעה למוצר שרלבנטי אך ורק לחיית המחמד הספציפית שלו.
הנה דוגמא לדף נחיתה עם שדה נוסף מעבר לשדות הבסיסיים של "תאריך לידה נבחר". המידע שיוזן יאפשר לשלוח בעתיד דיוור אישי עם ברכה או הטבה ביום ההולדת של הלקוח.


עוד דוגמה לשימוש בנתוני המערכת לטובת שיפור הדיוור, הם הדוחות הסטטיסטיים. לאחר כל קמפיין באפשרותך לראות כמה פתחו את הדיוור? מתי פתחו אותו? מי פתח? מי הסיר אותך ולמה? מאיזו מערכת הפעלה פתחו את הדיוור? כמה פתחו והקליקו?



אם יש דף נחיתה או ניוזלטר שלפי הנתונים הניע לפעולה יותר מקודמיו צריך לראות זאת כתמרור, ולבחון מה בדיוק היה הפרמטר שעשה את ההבדל, על מנת לאמץ אותו גם בקמפיינים הבאים.

לקוח שפתח והקליק הוא לקוח יותר "חם" מלקוח שרק פתח את הדיוור, ואם רוב המכתבים שלך נפתחים ממכשיר סמארטפון, זה מעיד על כך שקהל היעד שלך צריך קמפיינים רספונסיביים, ומותאמים למסך הסמארטפון.

וכאן נכנסת לפעולה Smoove מערכת האוטומציה החדשה שלנו. (marketing-automation). המערכת תאפשר לך להגדיר תהליך שיווקי מתחילתו ועד סופו באופן אוטומטי ויתרה מכך, לכוונן אותו תוך כדי תנועה בהתאם לנתוני המערכת!

השורה התחתונה

העתיד כבר כאן זאת לא קלישאה, וגם המציאות עולה על כל דימיון. ביג דאטה זה מכרה הזהב של שנות האלפיים, המידע העצום שנאגר בשרתים שלנו ובמערכות השיווק רק מתחיל לממש את הפוטנציאל הטמון בו הודות למערכות ניתוח המידע אבל לא רק. המחשב לא יחליף את האדם אבל יעבוד איתו טוב יותר, אל לנו לשים את כל מבטחנו במערכות המתוחכמות, אלא ללמוד כיצד למנף את התובנות המדעיות לטובת שיווק יצירתי ובעל מעוף.

אנחנו פה לעזרתכם.

צוות smoove

www.smoove.io


© כל הזכויות שמורות