עשר וחצי טיפים לשיפור אחוזי הפתיחה בניוזלטר

מערכת השיווק Smoove מספקת נתונים סטטיסטים של ביצועי הדיוור, אחד הנתונים שעיני כל משווק נשואות אליהם זהו נתון אחוז פתיחת הדיוור.

אחוזי פתיחה הם בעצם סך כל המיילים שלקוחות פתחו ונכנסו אל התוכן מסך כל הדיוורים ששלחת ואכן הגיעו לכתובתם ( החישוב לא כולל חזרות של מיילים מסיבות טכניות כמו כתובת שגויה למשל ).  לאחר כל דיוור אצלנו במערכת תוכלו לקבל דוח ביצועים, וביניהם גם אחוז הפתיחה של הקמפיין. 

בכל דיוור שנשלח מוטמע פיקסל תמונה זעיר, ברגע שהוא מורד לאחר הפתיחה, המערכת תסמן את הדיוור כנפתח. כדאי לציין שזה לא נתון מדויק מכיוון שיש תיבות דואר שקוראות רק טקסט ללא תמונה, או בגלל המכשיר שממנו נפתח הדואר ( סמארטפונים, טאבלטים). בשל הסיבות הללו אפשר להגיד שבדר"כ האחוז פתיחה  בפועל יהיה יותר גבוה ממה שנראה בדוחות הסטטיסטיים.

אחוז פתיחה ממוצע כיום הוא בין 18-24%, היחס משתנה מרשימה לרשימה, ובין תעשיות שונות, גדלי עסקים  ועוד משתנים דינמיים  כמו שינויים במדיניות תיבות הדואר (גוגל, יאהו וכו' ).

 דוגמה טובה לשינוי כזה הוא הקטלוג שביצעה גוגל בתיבות הדואר של Gmail.

לפני כארבע שנים גוגל טרפה מחדש את הקלפים, ומיינה את הדואר הנכנס לחמש קטגוריות שונות : ראשי, רשתות חברתיות, קידומי מכירות, עדכונים ופורומים.

מה שבעיקר עניין את המשווקים היה תיבת "קידום המכירות" מכיוון שמאותו רגע ניוזלטר ים בעלי אופי מסחרי ופרסומי הגיעו היישר לשם, וההנחה הראשונית הייתה שהלקוח לא יכנס לתיבה החדשה, ושגוגל מגינה על המשתמשים שלה מפני ספאם ודואר לא רצוי על חשבון המשווקים.

בתחילה כמות פתיחות הניוזלטר ים בהחלט ירדה, אך לא מכיוון שהתוכן לא היה איכותי, אלא כי המשתמשים של Gmail לא הבינו את מהות הממשק החדש שגוגל הציגו להם. כיום המצב שונה לחלוטין, כמות הפתיחות הממוצעת עלתה בהדרגתיות וכיום אחוזי הפתיחות טובים יותר מ-2013, בנוסף כמות ההקלקות עלו משמעותית, כלומר הניוזלטר ים הפכו לאפקטיביים יותר מבעבר!

לכן על מנת ליישר קו ולהסיר כל חשש שעדיין קיים או פער בידע, קיבצנו עבורכם  עשר וחצי  טיפים, מנוסים ויעילים, כדי לשפר את אחוזי הפתיחה גם בתיבות הדואר של GMAIL  וגם בתיבות דואר אחרות:

1 GMAIL: ראשית נאמר שהמעבר לתיבת הדואר קידומי מכירות היא לא חד סטרית והמשתמש יכול להעביר את העסק או החברה המפרסמת חזרה אל הדואר הנכנס באמצעות גרירה של הדואר הפירסומי לתיבת הדואר הראשית, גימייל תשאל את המשתמש אם לעשות זאת גם בדיוורים עתידיים, במידה והלקוח יאשר חזרת שוב אל הראשי. לא מעט משווקים יצרו קמפיינים ייעודיים או צירפו הודעות לניוזלטרים עם בקשה להעביר אותם אל הדואר הנכנס, אם התוכן שלך מספיק מעניין ורלבנטי עבור הלקוח אין סיבה שהוא לא יעשה זאת. מצד שני גם אם נשארת בתיבת קידום המכירות, זה לא אומר שנגזר עליך גלות, אלא אדרבא, ברגע שלקוח פוטנציאלי יכנס אל תיבת המכירות רמת המוכנות לקנייה יותר גדולה, בדיוק כמו בבואך אל הקניון למשל. ז"א שהשינוי של גוגל ממקד את הלקוח הפוטנציאלי.

חשוב לציין, תיבת המכירות היא לא תיבת ספאם. היא לא פוגעת במוניטין הדיוור, אלא בעצם אומרת למשתמש כאן תמצא הצעות מכר שיכולות לעניין אותך. לפני השינוי , הדיוור שלך היה צריך לבלוט בין הדואר שאשתו של הלקוח שלחה , בין הדואר של החברה הכי טובה של הלקוחה או ממקום העבודה שלה. העין של הלקוח ריפרפה במהירות על כל הדיוורים כדי למצוא קודם כל את הדואר האישי, ואז על הדרך, אם הדיוור שלך היה מספיק חד וממוקד הוא זכה להיפתח. 

כעת אפשר להגיד שאתה מתמודד עם מתחרים במשקל שלך, זה בערך כמו להיכנס לקניון וירטואלי רק במקום חלונות ראווה, יש משפטי נושא שנלחמים על הקליק שלך.

2. רענון רשימות מייל- לא מספיק לשלוח מייל לכמות גדולה של אנשי קשר אם בצד השני אין מי שיקרא, זה כמו להמשיך לנסות ולחייג למספר טלפון עם חמש ספרות. מדי פעם עליך לבדוק את כמות המיילים שאינם קיימים יותר או שגויים,כפי שהם מכונים בשפה  המקצועית - "חזרות קשות". ישנן מערכות דיוור כמו Smoove, שלאחר שני חזרות קשות יעבירו את איש הקשר לרשימת החסומים ולא ימשיכו לדוור אותו. כדאי לבדוק האם במערכת הדיוור שלך ישנה אופציה כזאת.
בנוסף, אפשר לאנשי הקשר שלך לשלוט באפשרות המשך שליחת דיוור אל תיבת הדואר שלהם, יידע אותם באופי התוכן שישלח להם בעתיד וגם בתדירות, מומלץ גם להציע קופון הנחה או הטבה כלשהי למי שיבחר לאשר המשך דיוור עתידי.

3. ספאם פילטרס-למחזר את הזבל שאנחנו שופכים מומלץ ואף בעל ערך סביבתי, באימייל מרקטינג זה עובד הפוך, תמחזר תגיע אל הדואר זבל. על מנת לעקוף את הספאם פילטרס שקיימים בכל תיבת דואר , אל לנו להשתמש במילים שהשתמשו בהם כל כך הרבה עד שהן בחזקת מילה גסה בעולם האימייל מרקטינג.

חינם, עזרה, אחוז מ-#%$,תזכורת, הזדמנות של פעם בחיים, יותר מדי!!!!!!, אותיות גדולות, $$$ ,
השאר אותם לאלו שעוד לא קראו את המאמר הנ"ל.
מערכת דיוור טובה מחזקת את המונטין של השרת אצל חברות הספק על מנת שלא תיחסמו ותתויגו כספאמרים.

4.שורת נושא - האם התחלת פעם עם אשה? האם יזמת שיחה עם גבר בעצמך? אז אתם יודעים כמה חשוב משפט הפתיחה , במיוחד בעולם שבו בכל מייל מנסים להתחיל איתך. שורת הנושא היא המפגש הראשון של הלקוח איתך , לכן הקפד להיות עניני, תמציתי, ופשוט. גרה את הלקוח שלך בשאלה או כתיבה שתעודד את חשיבתו אך גם שמור על כבוד והימנע מפרובקטיביות. לא היית שורק לבחורה שעוברת על פניך נכון?  

על שורת הנושא להיות תמציתית וברורה לקורא מה יצפה לו אם יכנס, לשדר דחיפות אבל לא אגרסיביות. דרך מצויינת להחליט על שורת נושא הוא שימוש בכלי שנקרא A/ B טסטינג, מה זה? עבור לטיפ מס 4. 

5. אי בי טסטינג (A/B טסטינג) - כמה חבל שבחיים האמיתיים אין לנו אי/ בי טסטינג .  זה היה הופך אותנו למיני גיבורי על. אי בי טסטינג מאפשר לך  לקבל מידע אמפירי כשאתה מתלבט  בין שתי נושאים שנראים לך רלוונטים או בין סוגי תוכן.

הניסוי יאפשר לך לבחון שני מדדים:

1. כמה משתמשים פתחו את המייל- לרוב תלוי בשורת הנושא.

2 . כמה משתמשים הקליקו לפעולה-לרוב תלוי בתוכן הניוזלטר.

במקרה של דילמה כזאת המערכת שלנו  תשלח לאחוז מדגמי את האופציות (ההמלצה שלנו ל20%) ותבדוק לאחר זמן שתגדיר ( כאן נמליץ על 24 שעות) , איזו אופציה נפתחה או הוקלקה יותר. האופציה המנצחת תשלח לשאר המשתמשים.
עכשיו אתם מבינים איזה כוח על  אם זה  היה קיים  בהתלבטויות האמיתיות של החיים, כמו פיטריות או זיתים על הפיצה או עם פתקית או בלי פתקית בכספומט.

6. תת נושא-בדוק אם שורת הנושא שלך כוללת את המידע שברצונך שהלקוח ידע , רוב הלקוחות מקבלים את כל המידע שנחוץ להם רק מקריאת שורת הנושא. כיום תיבות הדואר שולפות באופן אוטומטי את הטקסט הראשון שמופיע בתחילת המייל ומציגות אותו לצד שורת הנושא. זהו כלי חשוב שמאפשר לך להוסיף מידע שיהדק את המסר. חברות שאינן משכילות להשתמש בתוספת תוים שניתנה להם יקבלו ליד שורת הנושא משפט כמו :"להסרה מרשימת התפוצה". אז במקום שיסירו אותך, תסיר אתה את תת הנושא וערוך אותו מחדש. במילים אחרות קיבלת עוד זמן מסך, לא תנצל אותו?

7. תזמון- התוכן הכי טוב בעולם, אם ישלח בזמן לא מתאים יפוספס ויעלם בין כל המידע שקיים. כיצד תדע מתי הזמן הטוב ביותר לשלוח את המייל? פשוט חשוב על הרגלי הלקוח שלך. אם אתה חברה שמתמחה בשיווק טיולים לסופ"ש כדאי לך לשלוח את המייל ביום רביעי בערב בדיוק כשמתחילים לראות את סוף השבוע ולתכנן את פעילות סופ"ש.
תזמון נכון הוא לא רק היום בשבוע בו כדאי לשלוח אלא גם השעה. קהל היעד שלך הוא אמהות צעירות? אל תשלח לו בין השעות 16:00-18:00, הילדים שלהן מעסיקים אותם והניוזלטר שלך יכול רק לחכות.
על פי ניתוחים שביצענו, השעה הכי פחות טובה היא בין 21:00-22:00 בערב. אם אינך בטוח מתי הם השעות היותר טובות עבורך, הפתרון הטוב ביותר הוא לבדוק עם מדגם מלקוחותיך הקרובים.

ברגע שהבנת מהו התזמון הטוב ביותר עבור הלקוחות שלך, אינך צריך לשבת ולחכות לרגע המיוחל, מערכת האוטומציה שלנו תאפשר לך להגדיר את התזמון מבעוד מועד, וגם תזמונים בהתאם לפעולות לקוח כמו הרשה לדף נחיתה, הצטרפות לרשימת דיוור, ועוד.

8. תדירות- האח של מתי זה כמה. תזמון הוא פרמטר מאוד חשוב אבל גם כמות הדיוורים. כמובן שאין מספר כולל ומתאים לכל החברות והעסקים ויכול להיות שלא תהיה לי בעיה לקבל גם בכל יום מייל מעסק מסויים, אם הסיבה לכך מוצדקת, למשל עסק בתחום הדיאטה שישלח טיפ יומי, אבל אם התוכן חוזר על עצמו ואין לך הרבה מה לחדש אז מייל אחד בשבוע גם כן יעשה את העבודה.

9. רשימת אנשי קשר ( סגמנטציה) לא לשלוח לכל אנשי הקשר שלך את אותו דיוור. קמפיינים שעשו סגמנטציה זכו לשיעור פתיחה יותר גבוה ב14.4% מקמפיינים כלליים.  אפשרויות הפילוח יכולות להיות רבות ומגוונות בהתאם לצרכי העסק ממקום מגורים, סטטוס משפחתי, גיל ועד היסטוריית רכישה ועוד.  במערכת Smoove  קיימים לא מעט כלים שיסייעו לך בפילוח אנשי הקשר כמו למשל  הדוחות הסטטיסטיים או אפשרות להוסיף שדות מותאמים אישית בכל דף נחיתה, אבל לא רק. למידע נוסף כדאי לקרוא את המאמר שלנו בנושא: למה סגמטציה כל כך חשובה בשיווק דיגיטלי? 

10.פנייה אישית-מה קורה גינגי? איך הולך גיסנו? או מה נשמע חיים? תודו שאתם מעדיפים את הפנייה האישית.
גם הלקוחות שלכם. 

מיילים שבתחילתם פנייה אישית נפתחים הרבה יותר ממיילים כללים שנזרקים אל  הים בתקווה שמישהו ירים את הבקבוק ויקרא מה כתוב בפנים. ככל שהפנייה תהיה יותר אישית וממוקדת כך יגברו הסיכויים שהמייל יפתח. מה יותר אישי משמכם הפרטי? שם של חיית המחמד שלכם, תאריך יום הנישואין, כל אלו פרטים שלאחר שאספת יסייעו לך להפתיע את הלקוח ולתת לו את ההרגשה שיש מישהו שבאמת מכיר אותו בצד השני. המערכת שלנו מאפשרת לפנות לכל איש קשר שלך בשמו הפרטי או בשדה אחר שיצרת בהתאמה אישית לצרכיך. 

10.5. תקיים את ההבטחה הפירסומית. הבטחת 10.5 טיפים, אז תן עשר וחצי ולא יותר.

 


© כל הזכויות שמורות