על ה-News ועל ה- -Letter: מה עושה את ההבדל בין ניוזלטר מעיק לניוזלטר טוב

כל מי שברשותו תיבת דואר אלקטרוני פעילה מכיר אותם. הם מגיעים לבקר באופן קבוע, מתיישבים בתיבה ומנסים לסקרן אותנו.  ה- Newsletters.
מה עושה את ההבדל בין ניוזלטר מעיק, שמוצא את דרכו מהר מאוד לתיבת הג'אנק, לניוזלטר טוב, שמעניק יתרונות שיווקיים לעסק, לצד ערך מוסף ממשי לקוראים, כזה שאפילו גורם להם לחכות לניוזלטר הבא?

מה זה בעצם ניוזלטר?
ניוזלטר
 הוא מכתב המופץ בתדירות קבועה לקהל נמענים שהסכים המעוניין לקבל את הדיוור (לפי חוק הספאם החדש) והוא מכיל מידע, חדשות ועדכונים הקשורים לחברה שמוציאה אותו לאור.
קהלי היעד של הניוזלטר יכולים להיות לקוחות החברה, לקוחות פוטנציאליים, עובדים, חברי ארגונים ועמותות, מנויים בעליי עניין בתחום מסוים ועוד.

מי צריך ניוזלטר ולמה?
ניוזלטר הוא כלי שיווקי מצוין ויעיל, אם עושים בו שימוש נכון.
יתרונו המרכזי הוא היכולת להעביר בלחיצת כפתור ובעלות נמוכה מידע שיווקי המגיע ישירות לאלפי נמענים. 
ניוזלטר טוב הוא כזה המצליח לשלב בחכמה מידע שיווקי שהחברה מעוניינת להעביר, עם מידע שימושי ומעניין, בעל ערך ממשי לקהל היעד. מידע כזה, לא רק שיגרום לנמענים לפתוח את הניוזלטר ולקרוא אותו, אלא גם לשמור אותו ואף להעביר אותו לאנשים אחרים - מה שמרחיב את המעגל השיווקי ותורם, כמובן, לחיזוק המותג ולהרחבת קהל הלקוחות של החברה.

אחת המטרות העיקריות של הניוזלטר היא יצירת מערכת יחסים עם הלקוח, באמצעות שמירה על קשר קבוע איתו. היכולת לייצר נוכחות קבועה בתיבת הדואר האישית של לקוחות קיימים ופוטנציאליים, היא כלי שיווקי חשוב במערך שימור הלקוחות. פעמים רבות, שמירת הקשר הקבוע מונעת מלקוחות להפוך לרדומים, משום שהיא מניעה אותם לפעולה (קנייה חוזרת, כניסה לאתר החברה וכדי לקרוא מאמר מעניין, הדפסת קופון, העברת המידע הלאה ועוד...) ומגבירה את נאמנות הלקוחות והמעורבות שלהם.

חשוב!
לצד יתרונותיו הגדולים של הניוזלטר, חשוב להיזהר שלא להביא לתוצאות הפוכות ולהזיק לעצמכם. קו דק עובר בין ניוזלטר מעניין ובעל ערך ממשי, שיחזק את תדמיתכם בעיניי הלקוח ואת הקשר שלכם איתו, לבין ניוזלטר מעיק ומעצבן שיגרום לתוצאה ההפוכה. חשוב להשקיע מחשבה ומאמץ בבנייתו, עיצובו וכתיבתו של הניוזלטר וכמובן - לשלוח אותו אך ורק למי שמעוניין באמת לקבלו.

אז איך עושים את זה?
כמו כל אמצעי שיווקי, גם ניוזלטר צריך לענות על צרכים טקטיים ואסטרטגיים של העסק. בטרם מתחילים בכתיבת התכנים, יש להשיב על מספר שאלות מנחות:
• מי? למי מיועד הניוזלטר, מה מאפיין את קהל היעד הזה ומה הייתם מעוניינים שתהיינה התוצאות. לדוגמה: חיזוק הקשר עם הלקוח, הפיכת לקוחות רדומים לפעילים, קניה חוזרת, הגדלת מכירות, הגברת תנועה באתר, חיזוק תדמית ועוד...

• מה? אילו תכנים יכלול הניוזלטר. כדאי להחליט על מבנה קבוע, כזה שיקל עליכם את מלאכת הכתיבה ויצור אצל הלקוח הרגלי קריאה. חשוב להקפיד שתכני הניוזלטר ישמרו על איזון בין תוכן שיווקי (מוצרים חדשים, מבצעים, חדשות על החברה) לתוכן שימושי (מאמרים, המלצות, טיפים, סיפורי מקרה).
בשלב זה כדאי גם להחליט על העיצוב – רצוי שיהיה אטרקטיבי ומזמין, אך לא עמוס מדיי.

• מתי? באיזו תדירות תפיצו את הניוזלטר – שבועית, דו-שבועית, חודשית, רבעונית, שנתית...
חשוב להקפיד על תדירות הפצה קבועה ולעמוד בה.

• איפה? מציאת מערכת דיוור מתקדמת ויעילה להפקת והפצת הניוזלטר היא שלב חיוני בדרך להשגת יעילות ותוצאות מרבוית מהמהלך.

מהי מערכת דיוור טובה?
מערכת דיוור טובה היא כזו המאפשרת לשלוח כמויות גדולות של דיוורים ולנהל רשימות תפוצה שונות בקלות ובמהירות, ללא צורך בידע טכני מיוחד.
מערכת טובה מאפשרת לקבל אינדיקציה מדויקת ומפולחת על השימושים שנעשו בניוזלטר – כמה נמענים קראו אותו ומי הם, מי הקליק על קישורים מתוכו ועוד.
חשוב שההצטרפות לרשימות התפוצה תהיה קלה ופשוטה ונגישה לגולשים באתר שלכם ויחד עם זאת, חיוני שמערכת הניהול תאפשר הזנה פשוה ונוחה של רשימות תפוצה קיימות (והסרה, במקרה הצורך).

הפתרון מבית ATP-LOGIC – מערכת smoove 

smoove 
היא מערכת דיוור מקצועית וחדשנית, המספקת פתרון מושלם לתפוצה רחבה של ניוזלטר בקלות, במהירות וללא צורך בידע טכני.
בנוסף, מאפשרת המערכת שליחת מסרונים (SMS) וניהול יעיל ומקצועי של מועדוני לקוחות, המאפשרת שמירת פרטים אישיים רבים של חברי 
המועדון.

בין תכונותיה הרבות ויתרות המערכת חשוב לציין את יכולתה לפלח את רשימות התפוצה לפי קטגוריות שונות ולהפיק רשימת דיוור לתפוצה כוללת או קבוצתית. כך למשל, תוכלו לשלוח דיוור רק ללקוחות החוגגים יום הולדת בחודש הקרוב, או רק לאלה שהם הורים לילדים.

מנגנון חשוב נוסף במערכת מאפשר פרסונליזציה של הדיוור - שתילת פרטים אישיים רלוונטיים בתוך שדות בניוזלטר. כך, לדוגמה, ניתן לשלוח דיוור הכולל את שם הלקוח ופרטים רבים נוספים, המשתנים מלקוח ללקוח והופכים כל ניוזלטר למעין איגרת אישית לנמען.
 
תנונה חשובה נוספת נעוצה ביכולת מערכת smoove לעקוב בזמן אמת, אחר תוצאות הדיוור ומידת היעילות שלו. המערכת מאפשרת להפיק דו"חות נתונים מגוונים כגון: כמות הנמענים אליהם נשלח כל ניוזלטר, אחוז הצפיות בדיוורים שנשלחו וכמות הלחיצות על קישורים בגוף הניוזלטר, דוח מיילים שגויים ואי מסירה ועוד.

בין הלקוחות שנהנים ממערכת smoove ניתן למצוא את מעריב NRG, התאגדות סוכני הנסיעות, מגזין אוטו, המרכז לאימון בעסקים, ארגון יוניצ"ף ורבים נוספים.

המערכת המצוינת פתוחה להתנסות, ללא תשלום וללא התחייבות, עד 100 דיוורים בחודש. לפתיחת חשבון ניסיון - לחץ כאן

© כל הזכויות שמורות