אחוזי פתיחת ניוזלטר

בעלי עסק ומפרסמים תמיד מכוונים למטרות ולתוצאות. כשמדובר במשלוח דיוור אלקטרוני כיבוש המטרה לא נמדד רק במספר הלקוחות שביצעו רכישה בפועל בעקבות הדיוור, אלה גם במספרם של אלו שנחשפו למסר (ולמרות שלא רכשו, מנהלים תקשורת בריאה עם המותג ע"י צריכת עדכונים ותכנים). מערכת דיוור אלקטרוני מספקת נתונים אודות גורלו של הניוזלטר שלכם, (האם נפתח, נמחק, האם הלקוח לחץ על קישור מצורף וכו'), באמצעותם תוכלו להחליט אם לשמר או לשפר את אסטרטגיית השיווק.

דיוור אלקטרוני

מהו אחוז פתיחת ניוזלטר?
אחד מהנתונים שניתן לעקוב אחריו באמצעות סטטיסטיקות המשלוח של מערכת דיוור אלקטרוני הוא אחוז פתיחת הניוזלטר. אחוז הפתיחה מציין כמה מהנמענים פתחו את הדיוור. המעקב אחר פעולת הפתיחה נקבע ע"י כמה פרמטרים שהמערכת מודדת. יחד עם זאת קיימים פרמטרים שאינם מדידים כך שאחוז הפתיחה של דיוור אלקטרוני שמתקבל בסטטיסטיקה עשוי להיות נמוך מאחוז הנמענים שפתחו את הדיוור בפועל.

מהו אחוז פתיחה טוב?
מחקרים מראים כי שיעור הפתיחה הממוצע של דיוור אלקטרוני הנשלח ע"י חברות גדולות הוא 30% בערך. שיעור הפתיחה של עסקים קטנים נע בין 20% ל- 25%. כך שאם שלחתם דיוור אלקטרוני שהגיע ל- 20%, אתם בחברה טובה. אולם, אם לא הגעתם ל- 20%, נסו להיעזר בהסברים הבאים כדי להבין איך לשפר את שיעור הפתיחה.

הסיבות לשיעורי פתיחה נמוכים:

1. פרמטרים שאינם מדידים
המערכת מכניסה נמען לסטטיסטיקה כמי שפתח הודעת דיוור אלקטרוני ברגע שמתקיים אחד משני תנאים:
1. הנמען הקליק על תמונה מצורפת או על לינק לפתיחת או להורדת התמונה.
2. הנמען הקליק על קישור המצורף להודעה (במקרה זה יופיע הנמען גם בסטטיסטיקת הנמענים שלחצו על קישור).

שני תנאים אלו הם אמנם פרמטרים מדויקים למדי, אך הם אינם היחידים שמשפיעים. יכול להיות שהנמען קרא את התוכן בגוף המייל אך בוחר שלא להקליק על תמונה או קישור. במקרה זה – הנמען אכן פתח את הדיוור אך לא נכנס לספירה הסטטיסטית.

הפתרון: כדי לקבל נתונים מהימנים יותר מומלץ אודות פתיחת דיוור אלקטרוני לעודד את הנמענים להקליק על התמונה או הקישור באמצעות טיזר המדגיש אותם כמעניינים וחשובים.

2. הגעה אוטומטית של דיוור אלקטרוני לספאם:
כיום, רוב המדוורים כבר מכירים את חוק הספאם ואת מילות הספאם שיגרמו לכל דיוור אלקטרוני תמים להראות חשוד. אך לפעמים גם דיוור אלקטרוני "פוליטיקלי קורקט" לגמרי, עדיין עלול להגיע לספאם. מצב כזה, נגרם בדר"כ כשמערכת המייל של הנמען אינה מזהה את השולח מכיוון שאינו נמנה עם אנשי הקשר. הגעה אוטומטית של דיוור אלקטרוני לספאם תגרום לכל מאמצי התוכן שנועדו לשכנע את הלקוח לעיין בהודעה- לרדת לטמיון, היות והלקוח כלל אינו יודע על קיומו של אותו דיוור אלקטרוני תועה.

הפתרון: בקשו מהנמענים להוסיף את כתובת המייל שלכם לרשימת אנשי הקשר שלהם, כך שתוצגו בתיבת הדואר לעיני הנמען.

3. חוסר עניין של נמענים בתקשורת עם המותג
השלב בו הנמענים שלכם נרשמו ואישרו קבלת דיוור אלקטרוני מכם הוא רק "הדייט הראשון". כעת יש לרכוש את לב הלקוח ולתחזק מערכת יחסים מרגשת, מחדשת ומתגמלת כדי לשמור על נאמנות לאורך זמן. הנתונים כיום מראים כי למעלה מ- 50% מהודעות דיוור אלקטרוני הנשלחות מחברות נמחקות ע"י נמעניהן, ובערך שליש מהם מבקשים להסיר עצמם מרשימת התפוצה.
לקוח שלאורך הקשר עם המותג יתאכזב מהמבצעים או ישתעמם מהתוכן, לא יתעניין בקבלת דיוור אלקטרוני נוסף . מסיבה זו, מומלץ לזהות מתי לקוח מסוים לא פתח הודעות דיוור אלקטרוני לאורך תקופה, לברר מדוע וליזום חידוש קשר המפצה על החוסרים שהלקוח חש בעבר.

הפתרון לחוסר העניין בהודעות דיוור אלקטרוני
יחסי אמון:
•    אל תבטיחו בעת ההרשמה דברים שלא תוכלו לקיים לאחריה.
•    שילחו ללקוח חדש מייל היכרות קליל שיכניס אתכם לתודעתו כאנשי קשר חדשים ברשימת המייל שלו.
זהות אחידה:
•    צרו דמיון בין הודעות דיוור אלקטרוני תקופתיות לקמפיין האוף ליין התקופתי.
•    עצבו כל ניוזלטר בתבנית ממותגת, מרשימה ומקצועית, איתה תתמידו לאורך זמן.
הכל במידה:
•    אל תציפו את הנמען בהודעות דיוור אלקטרוני רבות מדי.
•    שלחו הודעות מפולחות שרלוונטיות בדיוק ללקוח במידה הרבה ביותר.
ערך מוסף:
•    כתבו תוכן שמעניין ספציפית את קהל המטרה.
•    ספקו תוכן שימושי כמו מדריך, מתכון, ידיעה מעניינת או תוכן בידורי.
•    פנקו את הלקוח בהטבות - תנו לחברי הרשימה שלכם להרגיש יחס מועדף ע"י הטבות ייחודיות למקבלי דיוור בלבד.

למשלוח ניוזלטרים עם מעקב סטטיסטי פתחו חשבון חינם.

© כל הזכויות שמורות